Creëren of laten gebeuren ?

Gisteren kwam het idee op om ‘iets’ te maken. Wat het zou gaan worden? Ik had geen idee en liet het dus op z’n beloop. Langzamerhand zag ik een schilderij ontstaan en was daarmee getuige van een prachtig creatief ‘proces’, dat voor mij symbool staat voor het Leven.

Tijdens dit proces stelde een lieve vriendin me de vraag “Wat wil jij?”. Een passende vraag die we ons allemaal weleens stellen. Maar . . . hoeveel hebben wij eigenlijk te willen? We kunnen ons blijven afvragen wat wij met ‘ons’ leven willen, alleen het loopt uiteindelijk toch zoals het loopt. Wat nou als we de vraag eens omdraaien. “Wat wil het Leven van jou?” Dat biedt een totaal ander perspectief, want je zit plots niet meer zelf aan het roer.

Zo ook met dit schilderij. Er was geen plan. Er was geen doel. Er was geen beoogd resultaat. En toch, na een poosje was er ‘iets’ gecreëerd. Blijkbaar gebeuren dingen dus ‘vanzelf’ en hoef jij niet zo nodig te doen, te sturen of te controleren. Jij mag het Leven als het ware ‘uitvoeren’, het de ruimte geven om door jou heen te stromen.

Kijken vanuit dit standpunt geeft een heel vrij gevoel. Het haalt de druk weg dat jij iets moet doen, kunnen of bereiken. En bovenal: er komt een rust voor in de plaats, want als jij ‘laat gebeuren’ wordt er vanzelf wel gecreëerd! 🙂

Leave a comment

 Smidseplein 3E, 5961 XA Horst

 06 20580193

 info@judithhendrix.nl

Algemene Voorwaarden

Privacy Verklaring

Afhankelijk van hoe je verzekerd bent, krijg je een gedeelte van het consult vergoed door je zorgverzekeraar.

Logo BATC
NGNL
CAM COOP

Noteer hier je e-mailadres en schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Door deze site te te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies.  Ik wil graag meer informatie

Op mijn website maak ik enkel gebruik van technische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Jouw persoonlijke gegevens worden niet verspreid of openbaar gemaakt. E-mailmarketing via Mailchimp draagt eraan bij om mij dichter bij mijn doelgroep te brengen. Zo kan ik jou gericht van de informatie voorzien die je aanspreekt. Ik ben geen agressieve marketeer, maar een onderneemster met een missie: “Zoveel mogelijk mensen bereiken die baat kunnen hebben bij mijn diensten”. Vanzelfsprekend houd ik me daarbij aan de cookie- en privacywetgeving. Als je doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van jouw cookie-instellingen óf je klikt op "Ik ga akkoord", dan ga je akkoord met deze instellingen.

Sluiten